We zijn open voor afhalen!

Naast het bezorgen van uw bestellingen, kunt u bij de meeste boekhandels nu ook gebruik maken van een afhaalloket, meer over de maatregelen rondom de coronacrisis.

Door de grote hoeveelheid bestellingen kan de wachttijd bij onze klantenservice langer zijn dan u van ons gewend bent. Meer informatie op onze klantenservice-pagina's.

Vertraging Engelstalige boeken door Brexit

Door de Brexit en de coronamaatregelen kunnen we de getoonde levertijden bij Engelstalige boeken niet garanderen. 

Gebonden

€ 122,35

Afwijkende levertijd: 10 - 12 werkdagen.
Modern Rhetoric in Culture, Arts, and Media

Gebonden

€ 122,35

Boeken gratis bezorgd vanaf € 15,- (NL en BE)
Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
Verlengde retourtermijn: ruilen of retourneren tot 15 maart 2021
Koop lokaal, ook online!
Bekijk winkelvoorraad

The goal of this book is to formulate a modern theoretical approach for rhetorical studies in a variety of disciplines in the humanities, media research, and other cultural studies. The discipline of rhetoric originally concerned itself with linguistic forms of communication, and its basic theory was developed with such cases in mind. With respect to this ancient tradition, there are numerous books that provide a historical overview of the field. There is also a wide array of introductory works and research contributions that deal with the practice of political rhetoric. On the other hand, only a few 20th century academics have attempted to theoretically rehabilitate rhetoric (after its decline as an academic discipline in Europe in the 18th and 19th centuries) and to give rhetorical theory a modern, new, and further reaching perspective. Two notable examples have been Kenneth Burke and Brian Vickers. The book begins with the assumption that rhetoric is not merely limited to linguistic action, but rather is present everywhere in the communicative world. Against this background, this work develops a modern theory of rhetoric, and demonstrates in twelve chapters how methodical rhetorical analysis can be done in selected practical fields of application (Literature, Music, Images, and Film).
ISBN
9783110292459
Vorm
Gebonden
Uitgever
De Gruyter
Druk
1e
Verschenen
01-01-2012
Taal
Engels
Pagina's
311 pp.
Genre
Management, Economie & Communicatie
Geen recensies beschikbaar.
pro-mbookslibr1 : libris