IT Service-portfoliomanagement

maximaliseer de waarde van IT

Han Verniers ; Wim Teunissen Serie: Best practice | Taal: Nederlands

Paperback

€ 47,42

Op werkdagen voor 23:59 uur besteld, binnen 1-2 dagen bezorgd
IT Service-portfoliomanagement

Paperback

€ 47,42

Nieuwe boeken gratis bezorgd vanaf € 17,50 naar NL*
Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
Ruilen of retourneren binnen 14 dagen
Koop lokaal, ook online!
Bekijk winkelvoorraad

Dit is het eerste boek dat de best practices op het gebied van IT Service-portfoliomanagement beschrijft. Dit boek gaat over IT Service-portfoliomanagement (IT SPM); het stelt de operatie centraal en heeft als doel de waarde van IT te maximaliseren of anders gezegd alles uit IT te halen wat er inzit. Opzet van IT SPM is het behalen van een maximaal integraal resultaat door zichtbaar te maken wat er geleverd wordt en – daar waar het nog beter kan – wijzigingen in het portfolio door te voeren IT SPM betekent: elke kans grijpen om slimmer te werken, simpeler, met minder, meer te bereiken, met de juiste snelheid en flexibiliteit en vanzelfsprekend ook nog eens tegen de laagste kosten en conform interne en externe regelgeving. De tekst bevat veel praktijkvoorbeelden en is gebaseerd op de jarenlange ervaring van de auteurs. IT levert pas waarde en is pas waardevol, wanneer het wordt gebruikt. Dat gebeurt in de operatie waar de gebruiker de transacties met zijn applicatie kan uitvoeren, rekeningen kan versturen; voorraden bijhouden; financiële verslagen maken en dergelijke. De waarde zit in het feit dat het met IT-systemen sneller of nauwkeuriger gaat dan met de hand; dat meer klanten kunnen worden bediend; of dat het resultaat kwalitatief beter is. Het managen van de waarde van IT begint daarom bij de operatie... IT Service-portfoliomanagement (IT SPM) stelt de operatie centraal en heeft als doel de waarde van IT te maximaliseren of anders gezegd alles uit IT te halen wat er inzit. Portfoliomanagement van (financiële) producten heeft zijn nut al lang bewezen. In dit boek kiezen de auteurs voor eenzelfde benadering maar dan met een portfolio aan IT-diensten. Opzet van IT SPM is het behalen van een maximaal integraal resultaat door zichtbaar te maken wat er geleverd wordt en – daar waar het nog beter kan – wijzigingen in het portfolio door te voeren. Dat kan door elke kans te grijpen om slimmer te werken, simpeler, met minder, meer te bereiken, met de juiste snelheid en flexibiliteit en vanzelfsprekend ook nog eens tegen de laagste kosten en conform interne en externe regelgeving en is het eerste boek dat de best practices op het gebied van IT Service-portfoliomanagement beschrijft. Er wordt ook uitgebreid ingegaan op het Service-lifecyclemanagement en op gereedschappen en werkwijzen ten behoeve van het IT Service-portfoliomanagement. De tekst bevat veel praktijkvoorbeelden en is gebaseerd op de jarenlange ervaring van de auteurs. Bovendien is de inhoud gereviewed door een groot aantal experts op het gebied van IT-(service)management en business management.
ISBN
9789087536442
Verschenen
01-05-2011
Bindwijze
Paperback
Pagina's
301 pagina's
Druk
1e
Taal
Nederlands
Redacteur
Kees van der Staak
Formaat
24,2 cm x 17,1 cm x 2 cm
Gewicht
658 gram
Geen recensies beschikbaar.
pro-mbooks3 : libris