Groene marketing

een manifest

J. Grant ; John Grant Taal: Nederlands

Gebonden

€ 24,50

Dit artikel kun je momenteel niet via de website bestellen. Mogelijk is het wel op voorraad bij een van de aangesloten boekhandels.
Koop lokaal, ook online!
Bekijk winkelvoorraad
Ik wil advies
Vraag de boekhandel

'Groen' en 'marketing' kunnen tegenover elkaar staan. 'Groen' wil zeggen dat u minder consumeert; 'marketing' dat u meer consumeert. Het ene verwerpt consumentisme en het ander levert er de brandstof voor. Maar 'groen' en 'marketing' hoeven niet met elkaar te botsen. Marketing kan nieuwe lifestyleideeÙn helpen verkopen. En dat is hoognodig in een tijd waarin we snel moeten handelen om de effecten van de klimaatverandering te matigen.

Duurzaamheid is het idee dat milieu- (en ethische) doelstellingen niet onverenigbaar zijn met de toenemende economische welvaart, en staat al een stapje dichter bij marketing. De auteur schrijft al meer dan tien jaar over 'Nieuwe Marketing', een post-reclame model. Het vermijdt de gevaren van 'groenwassen' en laat authentieke benaderingen zien van groene ondernemingen, merken en producten. Het boek laat voorbeelden zien waarin marketing en innovatie hand in hand gaan en wat goed is voor ons milieu ook goed is voor de zaken.
ISBN
9789055946457
Vorm
Gebonden
Uitgever
Scriptum
Druk
1e
Verschenen
29-07-2009
Taal
Nederlands
Pagina's
359 pp.
Genre
Management, Economie & Communicatie
Geen recensies beschikbaar.
pro-mbookslibr3 : libris