De ongrijpbare sportfan

brand management in de 21ste eeuw

I. Rein Taal: Nederlands

Paperback

€ 41,87

Op werkdagen voor 23.59 uur besteld, binnen 1-2 dagen bezorgd
De ongrijpbare sportfan

Paperback

€ 41,87

Boeken gratis bezorgd vanaf € 15,- binnen NL en BE
Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
Ruilen of retourneren binnen 14 dagen
Koop lokaal, ook online!
Bekijk winkelvoorraad

In de sportwereld gaan jaarlijks wereldwijd miljarden om en de sector zal alleen maar blijven groeien. Het slechte nieuws is dat het nog nooit zo moeilijk is geweest om de sportfan te benaderen, te betrekken en, eenmaal binnengehaald, voor het bedrijf te behouden.

De sportfan beschikt tegenwoordig over talloze keuzemogelijkheden – niet alleen de sport heeft een enorm breed aanbod, maar ook andere vormen van vrijetijdsbesteding dingen naar de gunsten van de fan. Traditionele sporten, zoals honkbal, voetbal en basketbal, krijgen te maken met nieuwe concurrenten, zoals snowboarden, lacrosse, poker en zelfs paintball. De oude businessmodellen, ontwikkeld in een tijd waarin het tv-aanbod nog beperkt was en stadions koud en winderig, zijn niet langer toereikend.

Vermaard communicatie-expert Irving Rein, internationaal erkend marketinggoeroe Philip Kotler en communicatiedeskundige Ben Shields hebben een innovatief bedrijfsmodel ontwikkeld dat vooral gericht is op het tevredenstellen en behouden van sportfans. Hans Westerbeek biedt met zijn bijdrage een internationaal sportbusinessperspectief, onder andere door Europese en Nederlandse casestudies aan te dragen. De auteurs reiken middelen aan waarmee het sportproduct beklijft, minder wordt beïnvloed door de grillige patronen van winnen en verliezen, en snel aan de veranderende marktomstandigheden kan worden aangepast.

In dit boek worden deskundige analyses gecombineerd met door de praktijk bewezen strategieën voor het enthousiasmeren van de sportfan. De ongrijpbare sportfan is een leidraad voor overleven en succes in de sportwereld.


Auteurs: Irving Rein, Philip Kotler, Ben Shields en Hans Westerbeek
Omvang: 384 pagina’s
Bijzonderheden: met een voorwoord van Marcel Beerthuizen en een uitgebreid trefwoordenregister
ISBN
9789054720638
Vorm
Paperback
Uitgever
Arko Sports Media BV
Druk
1e
Verschenen
11-06-2008
Taal
Nederlands
Pagina's
384 pp.
Genre
Management, Economie & Communicatie
Geen recensies beschikbaar.
pro-mbookslibr2 : libris