Strategie in kaart gebracht

concrete resultaten uit alle bedrijfsmiddelen

Paperback

€ 29,99

Afwijkende levertijd: 1 - 2 werkdagen
Strategie in kaart gebracht

Paperback

€ 29,99

Nieuwe boeken gratis bezorgd vanaf € 17,50 binnen NL*
Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
Ruilen of retourneren binnen 14 dagen
Koop lokaal, ook online!
Bekijk winkelvoorraad

David Norton en Robert Kaplan stellen in ‘Strategie in kaart gebracht’ dat het kritieke aspect van strategie, namelijk continue en blijvende waardecreatie, afhankelijk is van vier interne processen: productie en dienstverlening, klantrelaties, innovatie en maatschappelijk ondernemerschap. De jarenlange ervaring van Kaplan en Norton met de Balanced Scorecard heeft geleid tot een meer praktijkgerichte toepassing: Strategiekaarten. Hiermee kan elk bedrijf en iedere organisatie de verbanden in kaart brengen tussen de in de organisatie aanwezige assets en methoden om waarde te creëren. Strategiekaarten helpen deze processen in de gewenste richting te sturen door ze te koppelen aan specifieke doelen, en door de belangrijkste processen te meten, evalueren en verbeteren. Ook helpen ze om investeringen in (menselijk, informatie- en bedrijfs)kapitaal te preciseren. Dit boek geeft een visuele aha-belevenis voor managers die hun strategie beter willen uitvoeren. Het biedt een blauwdruk om alle processen, medewerkers en informatietechnologie aan elkaar te verbinden en te stroomlijnen voor een betere prestatie.
ISBN
9789025418281
Vorm
Paperback
Uitgever
Business Contact
Druk
7e
Verschenen
01-01-2004
Taal
Nederlands
Pagina's
447 pp.
Genre
Management, Economie & Communicatie
Geen recensies beschikbaar.
pro-mbooks3 : libris