Ruis

Waarom we zo vaak verkeerde beslissingen nemen, en hoe we dat kunnen voorkomen

Paperback

€ 24,99

Op werkdagen voor 23.59 uur besteld, binnen 1-2 dagen bezorgd
Ruis

Paperback

€ 24,99

Boeken gratis bezorgd vanaf € 15,- binnen NL en BE
Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
Ruilen of retourneren binnen 14 dagen

'Een monumentaal en boeiend boek.' The Times

Overal waar mensen beslissingen nemen, is sprake van ruis: verschil in oordelen die identiek zouden moeten zijn. Artsen stellen verschillende diagnoses bij dezelfde patiënt, rechters geven verschillende straffen voor hetzelfde delict, twee collega's beoordelen vergelijkbare sollicitanten verschillend. Iemand neemt 's ochtends andere beslissingen dan 's middags. Zulke voorbeelden van ruis zijn overal te vinden, maar mensen en organisaties zijn zich gewoonlijk niet bewust van de rol van ruis bij hun beoordelingen en hun handelen.
Met een aanstekelijk enthousiasme bespreken Nobelprijswinnaar Daniel Kahneman, Olivier Sibony en Cass Sunstein op basis van de nieuwste bevindingen in de psychologie en gedragseconomie hoe en waarom wij zo vatbaar zijn voor ruis bij het nemen van beslissingen, en wat we eraan kunnen doen.

Een baanbrekend boek dat onze denkwijze zal veranderen, van de experts in strategisch denken en auteurs van de megabestsellers Thinking, Fast and Slow (Ons feilbare denken) en Nudge

'Een hoogstandje van wetenschap en helderheid.' The New York Times

'Een goed onderzocht, overtuigend en praktisch boek (...) geschreven door een sterrenteam. Iedere wetenschapper, beleidsmaker, leidinggevende en consultant zou dit boek moeten lezen. Wie de invloed en het doorzettingsvermogen heeft die nodig zijn om de inzichten uit RUIS toe te passen, zal beslissingen nemen die menselijker en eerlijker zijn, levens redden, en voorkomen dat tijd, geld en talent verspild worden.' The Washington Post

'Ruis is een briljant onderzoek naar een ongelooflijk groot maatschappelijk probleem waar iedereen tot nu toe overheen keek.' Steven Levitt, auteur van Freakonomics

'Overtuigend. Een nederig stemmende les over onnauwkeurigheid.' Financial Times

ISBN
9789046828465
Vorm
Paperback
Uitgever
Nieuw Amsterdam
Druk
1e
Verschenen
04-06-2021
Taal
Nederlands
Pagina's
448 pp.
Genre
Psychologie
Geen recensies beschikbaar.
pro-mbookslibr3 : libris