Bestellen
Staat uw vraag er niet bij dan kunt u altijd contact opnemen met de boekhandel of klantenservice
Een afhaalbestelling kunt u annuleren door contact op te nemen met de boekhandel. Doe dit graag zo snel mogelijk, om te voorkomen dat het boek speciaal voor u wordt besteld.
Een thuisbezorgbestelling is in de meeste gevallen niet meer te annuleren, omdat deze meteen doorgaan naar onze leverancier. U heeft de meeste kans dat wij uw bestelling kunnen annuleren wanneer u direct na het plaatsen van uw bestelling een mail stuurt naar: [email protected] of belt met onze klantenservice: 033-2532300.
Hier leest u alles over het wijzigen of annuleren van bestellingen.
In onze webshop kunt u alle bestelbare boeken vinden. Deze boeken vindt u voor een groot deel ook terug bij uw boekhandel. En indien deze het betreffende boek niet op voorraad heeft, dan kunnen zij dit voor u bestellen.
Alle boekhandels hebben hetzelfde basisassortiment boeken. Daarnaast heeft iedere afzonderlijke boekhandel een eigen assortiment. Hierdoor ontstaat een divers aanbod in de winkels.
Naast (meer dan 2.000.000) boeken kunt u bij de Libris- en Blz.-boekhandel ook terecht voor ebooks, kantoorartikelen, tijdschriften, luisterboeken en wenskaarten.
Jazeker, tijdens het bestelproces kunt u het afleveradres van uw bestelling aanpassen. Gebruik hier dan als afleveradres het adres van de cadeauontvanger. Ook kunt u een persoonlijke boodschap en/of inpakpapier toevoegen aan de pakbon.
Op de pakbon bij de bestelling staan geen prijzen. De factuur ontvangt u alleen zelf, in de e-mail van uw orderbevestiging.
Nee, wij verzenden artikelen zodra ze leverbaar zijn, wat meer dan één verzending kan opleveren. U betaalt hiervoor géén extra verzendkosten, deze komen voor onze rekening.
In het geval van bestellen en afhalen in de boekhandel zal uw boekhandel zorgen dat uw bestelling klaarligt en contact met u opnemen wanneer het artikel afgehaald kan worden.
Ook bij thuisbezorgen en downloadbestellingen kiest u een voorkeursboekhandel. Deze boekhandel krijgt namelijk de opbrengst van uw bestelling.
Libris.nl is geen keten, maar een collectief van zelfstandige boekhandels in Nederland, die gericht samenwerken om de concurrentie op alle fronten aan te gaan. U steun dus, óók met uw thuisbezorgbestelling of digitale download, de zelfstandige boekhandel van uw keuze.
Hoewel een bezoek aan de boekhandel natuurlijk niet noodzakelijk is in het geval van bestellen voor thuisbezorging of het downloaden van ebooks of luisterboeken, kan ook hier uw boekhandel een belangrijke rol spelen, bijvoorbeeld als aanvullende bron van informatie over uw bestelling of met het verlenen van technische assistentie bij het downloaden van uw ebook of luisterboek.
Vanaf 8 september 2021 wijzigen de voorwaarden met betrekking tot de verzendkosten van deze site en hanteren wij de volgende verzendkosten voor thuisbezorgbestellingen.
Voor iedere bezorgbestelling met ALLEEN nieuwe boeken verzonden naar een adres binnen Nederland én met een waarde van meer dan €17,50 rekenen we GEEN verzendkosten. Bekijk hier de overige voorwaarden.
Kiest u ervoor om uw bestelling in de boekhandel af te halen, dan worden er uiteraard géén verzendkosten gerekend.
Voor België rekenen wij €2,95 per bestelling. Voor overige producten zoals tweedehands, non-books, spellen en ereaders, rekenen wij €2,95 verzendkosten per bestelling.
In uw orderbevestiging of orderstatuwijziging staat altijd de status van de door u bestelde titel vermeld. Hier vindt u meer informatie over de leverbaarheidsstatussen in de webshop.