Dinosauriër of krokodil

de toekomst van managen, organiseren en samenwerken

Tony de Bree Taal: Nederlands

Paperback

€ 20,50

Afwijkende levertijd: 1 - 2 werkdagen
Dinosauriër of krokodil

Paperback

€ 20,50

Nieuwe boeken gratis bezorgd vanaf € 17,50 naar NL*
Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
Ruilen of retourneren binnen 14 dagen

Nog nooit was de noodzaak voor grote traditionele organisaties om tijdig te veranderen zo groot als nu. Door de ontwikkeling van het mobiele internet en nieuwe ICT stellen klanten, investeerders en leveranciers andere eisen dan vroeger. Grenzen tussen bedrijfstakken verdwijnen en traditionele business modellen worden weggevaagd. Dat vraagt nogal wat van managers, digitale strategen, financieel managers en HR professionals. In Dinosauriër of krokodil beschrijft Tony de Bree de impact van ICT op traditioneel managen, organiseren en samenwerken. Hij laat zien hoe nieuwe flexibele, platte en wendbare organisaties als Google, Amazon, PayPal en start-ups als KNAB succes hebben in deze digitale kenniseconomie met hun eigen digitale strategie. Ze hebben het juiste profiel, de juiste cultuur en beschikken over top ICT. Hun managers en medewerkers werken vanuit een flexibele en open houding. Zo maken ze optimaal gebruik van hun omgeving, nieuwe ICT en van sociale netwerken. Hij laat ook zien hoe online netwerken van zzp'ers succesvol wereldwijd opereren als alternatief voor traditioneel organiseren. Tijdig veranderen begint met een snelle omgevingsanalyse en een grondige analyse van de organisatie ('het ziektebeeld' zoals de Bree het noemt). Vervolgens is het zaak om op basis van die analyses snel de meest effectieve veranderstrategie te kiezen. Aan de hand van voorbeelden en cases reikt De Bree hiervoor diverse praktische handvatten aan. Hij maakt daarbij gebruik van de laatste inzichten in digitale strategie, organisatie- en gedragseconomie, innovatieve sociaal kapitaal prestatiemeetsystemen en big data. De Bree laat zien hoe je als organisatie tijdig kunt inspelen op snel veranderende wensen en behoeften van je klanten en op steeds meer nieuwe online concurrenten . Overleven in de digitale kenniseconomie vraagt om radicaal andere manieren van managen, organiseren en samenwerken met nieuwe hulpmiddelen. Alleen dan zullen de dinosauriërs, de traditionele grote organisaties, erin slagen om zich op tijd net als krokodillen aan te passen aan de disruptive change en succesvol te zijn....of anders uit te sterven. Dinosauriër of krokodil is bedoeld voor managers, ondernemers, digitale strategen, verandermanagers, business controllers, accountants en HR-professionals. Voorbeelden van organisaties die de revue passeren: Tony's loodgieter, voetbalhooligans, Google, Microsoft, Facebook, Twitter, IBM, Netflix, Apple, Cisco, KPN, de Belastingdienst, het Vissersgilde, Finext, Skype, Vine, IKEA, ABN Amro, ING, RABO, KNAB, PayPal, Triodos, ASN & Alex.
ISBN
9789023252290
Verschenen
13-11-2014
Bindwijze
Paperback
Pagina's
176 pagina's
Druk
1e
Taal
Nederlands
Auteur(s)
Formaat
24 cm x 16,7 cm x 1 cm
Gewicht
454 gram
Geen recensies beschikbaar.
pro-mbooks2 : libris